Společně se společností Coca-Cola se PepsiCo stali vedoucími obchodními společnostmi v prodeji sladkých nápojů s vysokým obsahem cukru. Newyorská firma PepsiCo přislíbila, že v horizontu deseti let se pokusí snížit obsah cukru ve svých výrobcích na minimum. Firma zároveň slibuje, že se tohoto plánu hodlá držet podstatně více a důsledněji než v předchozích letech.
Vědecký pokrok
Dnes už existují příchutě, které vyžadují méně přidaného cukru, než ty, které pepsiCo nebo Coca-Cola používaly doteď. Nemluví se ale jenom o sladidlech, ale také o přísadách, které jsou součástí jednotlivých příchutí sladkých nápojů. Podle vedoucího pracovníka v oblasti vývoje a vědy jde ale také o to, jak se se surovinami, příchutěmi a sladidly zachází.
Vliv WHO
Hlavně v poslední dekádě je na PepsiCo i Coca-Cola vyvíjen tlak ze srtan světové vlády ale také světové zdravotnické organizace za to, aby obě dvě společnosti snížily procento přidaného cukru, sladidel a umělých barviv, které do svých nápojů přimíchávají. Za vinu se těmto nápojům často klade nárůst obezity, ale také vyšší procento cukrovky. Světová zdravotnická organizace také od října letošního roku doporučila světovým vládám na sladké nápoje uvalit daň. Zvýšení ceny by znamenalo menší množství konzumentů a tím by se měl podle WHO zlepšit zdravotní stav občanů.
PepsiCo
Není to jenom Pepsi s kolovou příchutí, která tuto společnost proslavila. Sycené nápoje Mountain Dew, Mirinda, 7up nebo ovocné džusy, ale také pitná voda, tohle všechno jsou nápoje, z nichž má PepsiCo ročně příjem v přepočtu přes půl druhé biliardy korun. Tento obrat tvoří vyjma nápojů také slané pochutiny.
Plány na omezení zdraví škodlivých látek
Nejde ovšem jenom o obezitu a cukrovku, ale i o životní prostředí. Každá lahev těchto nasycených nápojů je obsažena v plastové lahvi, které dennodenně zamořují životní prostor ve velkoměstech, ale nejenom tam.